Please wait
Loading may take several seconds

Leine & Linde har tillsatt en ny VD

Det är med glädje som Leine & Linde tillkännager utnämningen av Håkan Högberg som ny verkställande direktör, med start 1 januari 2015.

Björn Zetterlund lämnade nyligen sin position som VD efter en lång och framgångsrik karriär. Björn Zetterlund har arbetat i mer än 23 år för Leine & Linde, varav 20 år som verkställande direktör. Han har starkt bidragit till att göra Leine & Linde till ett ledande och starkt finansiellt företag inom givarbranschen. Han har nu accepterat rollen som styrelseordförande från den 1 januari.

Den nytillträdde direktören, Håkan Högberg, har mer än 10 års erfarenhet inom företaget. Hans senaste befattning som marknadschef, och dessförinnan Key Account Manager, har gett honom den breda marknadskunskap som krävs för uppdraget.

Håkan Högberg säger "Det är en ära att få möjlighet att coacha detta framgångsrika teknikföretag." Han har ett tydligt mål: "Vi har ett lednings- och säljteam med hög kompetens och god förmåga för att öka vår tillväxt, och jag ser fram emot att i ett nära samarbete med dem förverkliga nästa fas i bolagets utvecklingsplan".

Leine & Linde AB

About

Support

Feel free to contact us by phone or by e-mail!

+46-(0)152-265 00